Jealousy. Avundsjuka


Collage I've done =) Collage jag gjort =)







I'm very rarely jealous and when I am I just
ignore it and handle it in a classy way.
Sadly a lot of people don't, it would be
lovely if they would but aside their ego for
a second and actually be happy for someone
else. Put them selfs in theire shoes, and
understand that they haven't just got whatever
good thing they hav from nowhere (at least
most people haven't) they have worked hard
for it and waited long for it. And if they are
happy for you when you're doing good, you
should be happy for them when they are going
good! I congratulate people and salute them for
what they have achieved (If I like them, sometimes
even when I don't vrely like them) even when I'm
not having it good myself, THAT i being a GOOD
person for real. I allways work hard for everything
I have, almost all the time it's all on my own and
vrely hard so you better be f*cking happy for me
when I'm happy/reach my goals :P hehe. At least
I allways have one person that truly is happy
for me, and truly understands me that's me :D
And a friend I recently gotten to know, Eva, seems
to be a vrely good friend :) who vrely is happy for me and
supports me and is there for me. She was vrely happy when
I told her I'm moving to Sydney, she came to my Christmas hang
out when no one of the others invited came. I've been to her
home and hanged out and she has been at my home and hanged
out. I'm eating Christmas lunch at her place (becausse I can't
spend Christmas with my family) so far no one else have offerd
me something similiar (this Christmas). We have been to cinema
togheter two times when she won tickets too see them she
chose me to go with :) Seems like we are haning out this sunday and
on New years eve! I love her, and she's probably my best friend.
I have a hard time ranking friends, but considering everything I
just said (and maybe I forgott to say something) seems like she
is my closest friend =) It truly warms my heart so much <3
If you're on those jealous people out there, learn a lesson from
this text =)

Jag är väldigt sällan avundsjuk och när jag är det så
bara struntar jag  i det och hantera det på ett elegant sätt.
Tyvärr gör en del människor inte det, skulle vara
härligt om de skulle lägga deras egon åt sidan för
en sekund och faktiskt ärligt vara glad för någon
annat. Sätta sig själva i deras skor, och förstå att
dom inte bara har fått allt/det bra från ingenstans,
(åtminstone inte de flesta människorna) dom har
arbetat hårt för det och väntat länge på det. Och om
dom är glada för dig när du har det bra, så ska du
vara glad för dom när dom har det bra! Jag
gratulerar folk och hyllar dem för vad de har
åstakomigt (Om jag gillar dem, ibland även
när jag inte gillar dem) även när jag är inte
har det bra själv, DET är att vara en god personen
på riktigt. Jag alltid arbeta hårt för allt jag har,
nästan alltid ensam och väldigt hårt så du borde
f*n vara glad för min skull! När jag är lyckas/når
mina mål :P hehe. Jag har åtminstonde alltid en
person som verkligen är lycklig för mig, och verkligen
förstår mig, det är jag :D Och en vän jag nyligen lärt
känna, Eva, verkar vara en väldigt bra vän :) som verkligen
är glad för mig och stödjer mig och finns där för mig.
Hon var verkligen glad när jag berättade för henne,
att jag flyttar till Sydney! Hon kom till mitt Jul häng, när
ingen av de andra inbjudna kom. Jag har varit hemma hos
henne hängde, och hon har varit hemma hos mig och hängt.
Jag äter Jul lunch hemma hos henne (för att jag inte kommer
fira julen med familjen) än så länge har ingen annan erbjudigt
mig något liknande (denna Jul). Vi har varit på bio två gånger
när hon vann biljetter till visningarna hon valde att gå med mig :)
Verkar som vi hänger denna söndag och på Nyårsafton!
Jag älskar henne, och hon är nog min bästa vän. Jag brukar inte
rangordna vänner, men med tanke på allt jag precis sagt (och
kanske nåt jag glömt säga) verkar det som att om hon är min
närmaste vän =) Det värmer verkligen mitt hjärta så mycket <3
Om du är en av dom avundsjuka människorna, dra lärdom av
denna text =)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0